Ansættelser
2001 Lektor på DPU(senere JCVU, nu VIA
University College), Århus
1998 Adjunkt på DPU Århus.
1996 Amanuensis på DLH i Århus.
1994 Skolepsykolog på PPR i Odder.
Sideløbende timelærer på DLH - forskellige
forløb under de lokale uddannelsestilbud,
bl.a. skoleudvikling, gensidig supervision,
udvikling af lærerpersonen.
1993 Skolepsykolog på PPR i Århus, afdeling Syd.
1979 Lærer på Jellebakkeskolen i Århus. Deltog i flere udviklingsprojekter.
Uddannelse
2011 Supervisor i arbejds- og organisationspsykologi
2009 Specialist i arbejds- og organisationspsykologi
2007 Ph.D.
1997 Autoriseret af Psykolognævnet
1995 Cand. pæd. psyk. fra DLH i Århus
1979 Lærereksamen fra Århus Seminarium
Medlem af
Dansk Psykologforening
Organisationspsykologisk Selskab
Gestaltterapeutisk Forum
Netværk
NIVID - Netværk for Integrativ Vitaliseringspædagogik, Intervention og Dannelse
Aktionslaering - Netværk, hvis formål er at generere og formidle viden om aktionslæring. Se: www.aktionslaering.dk
Nyt liv i enhedsskolen - Netværk, om at skabe nyt liv i enhedsskolen og dele erfaringer hermed. Se: www.nyenhedsskole.wordpress.com/
Certificeringer
2006 TCI (Team Climate Inventory)
2004 NEO PI-R (personlighedstest)
Kurser
2014 "Årskursus - 2014. Paradokser og dilemmaer i menneskelige relationer - et i et ledelses- og teamperspektiv", v. Organisationspsykologisk
selskab
2013 "6. Internationale Gestalt konference", med oplæg af bl.a. Scott
Kellogg og Bob Resnick
2013 ”Årskursus 2013– stress mod år 2020”, v. Organisationspsykologisk
selskab
2012 Kursus i "Organisatorisk kompleksitet og konsulentrollen" v. Mette
Amtoft og Arne Vestergaard; Dansk Psykologforening
2012 Kursus i "Metode i kortlægning og diagnostik" ved Steen Visholm;
Dansk Psykologforening
2009 Årskursus i "integrativ gestaltpraksis" ved Michael Sonne, Jan
Tønnesvang og James Hammink.
2008 Kursus i ”Konsultativ tilgang til konflikthåndtering, konflikt-
mægling/meditation – en metode til konfliktløsning”; Dansk
Psykologforening/Søren Braskov
2007 Kursus i ”Organisationsanalyse”; Dansk Psykologforening, Steen
Visholm
2007 Kursus i ”Psyke og soma”; Dansk Psykologforening/Gunnar Rosén
2007 Kursus i ”Ledelse og organisation”; Dansk Psykologforening/Vibe
Strøer
1998 -2006 Diverse Ph.D kurser. Metode kurser - om kvalitative og
kvantitative metoder. Akademiske afhandlinger – veje til god
formidling. Nyere sociologiske teorier – Bourdieu, Foucault,
Habermas, Giddens, Luhmann. Videnskabsteoretiske positioner og
skole- og uddannelsesforskning. Studier i læring – teoretiske og
empiriske positioner. Diskursanalyse som mødested. Konstruktivisme
2- opfølgningskursus. Subjektet og den Anden. Biografisk metode.
2000 Dispuk kursus: psykologen som konsulent
1998 Kursus om ”konstruktivistisk erkendelsesteori”
1998 Kursus i organisationsudvikling i relation til egne erfaringer, med
Henriette Christrup
1998 Efteruddannelse for PPR-psykologer Modul a. Psykologisk-pædagogisk
forsknings- og udviklingsarbejde.
1997 Efteruddannelse for PPR-psykologer Modul e. Forebyggelse.
1997 Efteruddannelse for PPR-psykologer Modul b. Nyere teorier af
betydning for den psykologisk-pædagogiske praksis.
1997 Tosprogede og samarbejde på tværs ved Christian Horst
1997 Kursus i systemudvikling med Benedicte Madsen og Søren Willert
1997 Udvikling af konsulentrollen i forhold til konflikthåndtering med Per
Bøjlund
1996 Strukturel-systemisk familieterapi med Ville Lauersen
1994 - 2010 Supervision og oplevelsesorienteret gruppeterapi med
Marchen Møller og senere med Bergliot Nielsen.
1995 Supervision og faglig vejledning af yngre kandidater på det arbejds-
og organisations psykologiske område” Dansk psykologforening/Kitty
Dencker
1995 "Børn med MBD/DAMP” m.bl. A. Trillingsgaard
1995 - 1996 ”Rorschach testen” med Else Wulf
1995 ”Iagttagelse og testning af to-sprogede børn” med Anne M. Kidde og
Vibeke Lyngsø
1994 Supervision og psykologfaglig vejledning af yngre kandidater; Dansk
Psykologforening/Thomas Iversen
1992 - 1994 Oplevelsesorienteret gruppeterapi med Marchen Møller
1979 - 1991 Diverse kurser på bl.a. DLH. F.eks.: Specialundervisning i
skolen. Børns udtryksformer. Regning/matematik i 1-3 kl.
Selvformulerende studiegrupper. M.m.
Forskningserfaring
2008 - 2011 Engagement vs. følelsesmæssigtilbagetrækning – en
undersøgelse af sammenhæng mellem psykisk arbejdsmiljø og
forandringsprocesser i fusioneret organisation. 3-årigt udviklings- og
aktionsforskningsforløb for Lisbjerg skoledistrikt.
2003 - 2006 En undersøgelse af sammenhæng mellem ”Skolekultur,
disciplin og udbytte”, finansieret at Rockwoolfonden.
2000 - 2003 2½ års udviklingsarbejde og aktionsforskning for Silkeborg
kommune. ”Buskelundskolen- fremtidens skole for nutidens børn”.
1997 - 2000 ”Århus skolevæsen - en lærende organisation”. Et udviklings
og aktionsforskningsforløb.